جدیدترین اخبار دنیای موسیقی در سیزده دقیقه

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روشهای تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی


باوری که به غلط در بین مردم و متاسفانه برخی از همکاران من جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار زیاد بالایی دارد حداقل یک یا دو ....


خرید عطر

مقالات بسیاری در باب تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی و فرق های آن در اینترنت موجود است و بنده بسیاری از آنها را تحقیق کرده ام و ذکر چند نکته در مورد آنها را ضروری میدانم:
نخست آنکه بنده به عنوان کسی که سالهاست در زمینه ی عطر ادکلن کار میکنم اعلام میکنم که هیچ فرمول خاص ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد.
نکته ی دوم: بسیاری به همین دلیل شها فرمولها قدیمی و پیش پا افتاده است زیاد ی از عطرهای تقلبی امروزی همه این نکات را لحاظ کرده اند.
نکته ی سوم: باوری که به غلط در بین مردم متاسفانه برخی از همکاران من جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری خیلی بالایی دارد حداقل یک یا دو روز روی بدن شما می ماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

به چند دسته تقسیم میشوند :

Eau de Cologne

Eau de Toilette

Eua de Perfume

Perfume

این دسته بندی به ترتیب درصد اسانس و ماندگاری است ، در این دسته بندی Perfume دارای بیشترین ماندگاری و درصد اسانس است ، نکته ی حائز ارزش اینکه ماندگاری Perfume در حدود 5 الی 7 ساعت است پس توقع اینکه عطر 1 یا 2 روز بر روی تن شما بماند بیهوده است و این مساله برای تشخیص عطر اصل از تقلبیآموزش مناسبی نیست.

همچنین ماندگاری عطر یک امر کاملا نسبی است و به عوامل بسیاری مثل جنس پوست شما، متابولیسم بدن شما رنگ پوست شما و... بستگی دارد.

نکته ی چهارم: باور غلط دیگر این است که عطری اصل است که لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور غلط ی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به درون کشور می آیند ولی ارجینال هستند فرق عطر لیبل دار بدون لیبل فقط در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است. بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل ناست و تمام ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود است .

اما سوال مهم: چنانچه دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟
پاسخ: بله، چنانچه عطری درای لیبل وزارت بهداشت طرح شبنم باشد 100% ارجینال است .
در این مقاله سعی کرده ام حاصل تجربیات خودم را بصورت خلاصه و کاربر دی در اختیار شما عزیزان قرار بدهم.

Perfume

عطرهای تقلبی به 3 دسته تقسیم میشوند:

دسته ی اول: احتمال دارد لفظ کپی برای این دسته مناسبتر باشد چون این عطرها کاملا قانونی و بهداشتی تولید میشوند، کمپانیهایی مثل Rio-Smart-Ajmal-… فرمول تهیه و تولید عطرهای مشهور را خریداری کرده آن را با تعرفه ی خیلی کمتری تولید میکنند و به بازار عرضه مینمایند این عطرها کاملا قانونی میشوند و بیشتر برای مصرف کشورهای جهان سوم اشخاصی که قدرت خرید عطر ارجینال را ندارند روانه ی بازار میشوند. ما با این دسته مشکلی نداریم چرا که اصولا این کمپانیها به دنبال تقلب نیستند و نام خود را بر روی جعبه هم بر روی شیشه درج مینمایند به راحتی قابل تشخیص میباشند.

دسته ی دوم: عطرهایی هستند که تقلبی میباشند ولی به راحتی قابل تشخیصند.
با چندآموزش آسان تقلبی بودن این عطرها محرز می شود :

1) حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این عطرها اکثرا ٌ برجسته نیست و با کمی دقت فرق بین فونت ها قابل تشخیص است.
2) درب شیشه ی این عطرها کیفیت زیاد پایینی دارد و اکثرا ٌ پلاستیکی است و اگر ناخن را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد.
3) شیشه این عطرها کیفیت شفافیت عطر اصل را ندارند اگر آنها را در نور نگاه بکنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است( اما این امر منوط به این است که شما حداقل 10 عطر اصل را در نور دید ه باشید و آنجاست که فرق را حس خواهید کرد)
4) اخیرا بر روی تلفن همراه ها نرم افزار ی نصب می شود به نام Scanner که از طریق اینترنت کار می نماید ، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن کرده و پس ار اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و معین ات عطر مورد نظر را به شما نمایش میدهد شما میتوانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا بکنید .
5) بوی الکل: ً این عطرها بوی الکل میدهند، بزرگترین بدترین عیب شرکت عطر سازی این است که از عطر آن شرکت بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ است ، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نکته: نپرهزینه فاسد بودن عطرها نباشید اولا که عطرها بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضا دارند ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ میشوند روی عطرها لایه ای روغن نقش میبندد.

دسته ی سوم: عطرهایی که تقلبی هستند به راحتی قابل تشخیص نمیباشند. مهمترین رقیب ما در تشخیص عطرهای تقلبی از عطر اصل عطرهای این دسته میباشند چرا که این عطرها به صورت زیاد پیشرفته و ماهرانه تولید میشوند و در گاهی از موارد هیچ یک از روشهای بالا کمکی به ما نمی نماید پس چگونه از خرید خود مطمئن باشیم؟

1) به احتمال زیاد قبل از خرید عطر مورد نظر را در اینترنت Search بکنید و تصاویر آن را ببینید، جهت مثال چنانچه قصد خرید عطر Dior Homme Intense را دارید به سایت دیور رفته تصاویر این عطر را با دقت نگاه بکنید وقت خرید عطر مورد نظر را با عکس جالب مقایسه بکنید . اما یک نکته را هرگز فراموش نکنید، گاهی از کمپانیها هر از گاهی وقتها بسته بندی عطرها حتی طراحی شیشه ی آن را تغییر میدهند به طور مثال عطر Dior Adict زمانی با جعبه ی آبی تولید میشد اما الان با جعبه ی سفید تولید می شود .
2) در وقت خرید حتمـا 5 نکته ی بالا را لحاظ بکنید و مد نظر داشته باشید که سلفون، جعبه، درب شیشه خود شیشه برترین روش جهت تشخیص عطر اصل از تقلبی است .
3) چنانچه عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و مصرف کرده اید کار آسان تری دارید جهت چه که با آزمایش کردن آن و کمی دقت میتوانید فرق را تشخیص دهید.
4) از فروشگاههای معتبر خریداری بکنید به احتمال زیاد بعد از خرید، فاکتور با مهر فروشگاه دریافت نمایید.

  • علی امیدی
  • ۰
  • ۰

مراحل ایجاد یک وب وبسایت چیست؟

ایجاد کردن و ساختن هر شی و وسیله ایی مراحلی را حاوی می شود. در اینجا جهت شما مراحل طراحی وب سایت که حاوی 5 وهله مهم است ، در ذیل تشریح می نماییم.

ادکلن

شما می توانید با تحقیق هر بخش و مقالات مربوط به آن، با کلیک بر روی نام های پرنگ شده به مطلب مورد نظر رفته به طور کامل با هر مفهوم آشنا شوید.

مراحل ایجاد وب سایت

مراحل ساختن یک وب وبسایت نیز ترتیبی دارد:

1- ابتدا انتخاب نام مناسب جهت وب وب سایت که در مبحث دامنه درباره آن شرح مفصل داده ایم.

2- ثبت نام وب سایت یا ثبت دامنه جهت اینکه نام سایتمان منحصر به شخص باشد.

3- طراحی صفحات وب توسط شرکـت های طراحی سایت مثل مجموعه طراحی سایت مبنا.

4- خریدن فضای بر بستر اینترنت، که در بحث میزبان وب یا host می توانید با آن آشنا شوید.

5- آپلود وب سایت طراحی شده بر روی محیط خریداری شده یا میزبان وب، برای اینکه بر روی بستر اینترنت جهت نمایش به عموم قابل مصرف باشد.

نکته: توجه داشته باشد در طراحی سایت اصول طراحی سایت اصول seo سایت را رعایت نمایید.

  • علی امیدی