جدیدترین اخبار دنیای موسیقی در سیزده دقیقه

  • ۰
  • ۰

انجام پایان نامه مهندسی پزشکی

پایان نامه مدیریت
انجام پایان نامه مدیریت
انجام پایان نامه

مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی (به انگلیسی: Biomedical engineering) به دنبال ایجاد رابطه منطقی بین علوم مهندسی دانش پزشکی می‌باشد.
تا قبل از قرن بیستم میلادی تشخیص و بهبود بیماری بر اساس نقد هم اکنون ت بیمار، تحقیق سندرمها عارضه‌های مربوط ارائه مجموع‌های از روش‌های شناخته شده مبتنی بر تجویز دارو یا اعمال گاهی عمل‌های جراحی صورت می‌گرفت. ولی در اوایل قرن بیستم در اوج آن در دهه‌های ۳۰ ۴۰ مفهوم ی در پزشکی بیان گردید. بر این اساس، ساختار بدن آدم به مثابه یک نظام زیاد همموسیقی مهندسی فرض و مریضی به عنوان علت بی‌نظمی در این ساختار بیان گردید. به این ترتیب دانشی به عنوان مهندسی پزشکی بنیان‌گذاری شد که حوزه کار آن تحقیق ساختار بدن آدم به صورت سیسـتم یک، کشف قوانین فیزیکی معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیستم ، فهم اندرکنش بین آنها، مد سازی این فرآیندها ارزیابی اثر بیماری بر روی این ساختار منظم به تبع آن ارائه روشهای تشخیصی و بهبود ی مفید تر‎ ‎برای اصلاح مریضی ها بود.

در مهندسی پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی رفع نیازهای پزشکی در زمینه ساخت نگهداری تجهیزات نیز تولید و ساخت وسائل های پزشکی برای کاربر دهای پیشگیری ، تشخیص و بهبود بیماری ها مد نظر می‌باشد. این رشته فرد د علوم فنی و مهندسی است در یاری‌رساندن به پزشکان در تشخیص بهبود ‌ها.

مهندسی پزشکی یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی است که قدم به عرصه جهان ی تکنولوژی جهان ی گذاشته این رشته بدین منظور شکل یافته تا پزشکان را در تشخیص و بهبود یاری دهد. مهندسی پزشکی دقت و تنوع در تشخیص را گسترش داده‌است بطوری که تشخیص بدون دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست. تهم اکنون دستگاه‌هایی از عبارت EEG ,ECG ,MRI ,CT-Scan یاری خیلی بزرگی به پزشکی کرده ‌اند هم راستای وسایل تشخیصی وسایل ملزومات بهبود ی گسترش یافته تا بیماران را به گونه‌ای تحت بهبود قرار گیرند که می‌توان سمعک، ونتیلاتور، دیالیز(تراکافت)، اولتراسوند و کاربر دهای زیاد لیزر را نام برد. مهندس پزشکی در گام‌های اولیه بهره‌برداری، تعمیر، پشتیبانی و نگهداری و تنظیم و استانداردسازی دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و در مراحل بالاتر توسعه، ارتقا و اصلاح دستگاه‌های پزشکی و یا حتی می‌تواند به طراحی ساخت دستگاه اقدام نماید . در این رشته به علت ابداعات نوآوری وسیع ی که صورت می‌گیرد شاخه‌های ی از مهندسی پزشکی سازمان می‌گیرند که شرح مختصری از زیرشاخه‌های این رشته ذکر شده‌است.

گرایشها

مهندسی پزشکی رشته‌ای متشکل از گرایش‌های زیاد مهندسی و علوم پزشکی است. در نتیجه پیدایش گرایشهای این رشته دور از انتظار نخواهد بود. هم اکنون در ایران در مقاطع مختلف راهنمای عالی گرایش‌های زیر تدریس می‌گردند:

مهندسی پزشکی بالینی
بیوالکتریک
بیومکانیک
بیومواد
مهندسی بافت
پردازش تصاویر پزشکی
مهندسی توانبخشی
مهندسی ورزش
مد سازی سیـستم ‌های فیزیولوژیکی
وسائل دقیق در مهندسی پزشکی


مهندسی پزشکی در ایران

اسم این رشته به بهتر ی گزینش شده و ترکیبی صحیح از دو گروه ریاضی تجربی است. مهندسی و پزشکی همکاری مطلوب شایسته‌ای را در یاری به بیماران پزشکان شروع کرده ‌اند در این راه گام‌های تاثیر گذار ی برداشته شده‌است که هـر روز ه بسیاری از خبرهای آن را در رسانه‌های شنیده‌اید با توجه به گسترش روز افزون سیـستم های مهندسی در حیطه بهداشتی پزشکی، تربیت وجود قوت آدم ی متخصص و متبحر که آشنا به وسایل و تجهیزات پزشکی امری ضروریست.

حداقل حداکثر مجاز طول دوره کارشناسی مهندسی پزشکی در سه گرایش مطابق آئین نامـه ‌های دوره کارشناسی شورایعالی پروگرام ریزی است. تعداد کل واحدهای درسی در طول دوره ۱۴۰ واحد می‌باشد که حاوی دروس عمومی، پایه، اصلی ، تخصصی و اختیاری، به شرح زیر می‌باشد:

دروس عمومی ۲۰ واحد
دروس پایه ۲۶ واحد
دروس اصلی ۴۷ واحد
دروس تخصصی ۴۷ واحد

گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های کاری رشته مهندسی پزشکی، واقعا ً وسیع است و زمینه‌های مختلف ی از الکترونیک و پردازش سیگنال و مباحث پروگرام ی گرفته تا طراحی، ساخت، راه اندازی، نصب و مرمت دستگاهها و به احتمال زیاد ت پزشکی یا اعضا مصنوعی، همچنین مواد به کار رفته در این وسایل را حاوی می‌شود. جدا از این توضیح ات، زمینه‌های کاری این رشته را می‌توان به ۳ بخش کلی تقسیم کرد:

طراحی ساخت

الف- طراحی و تولید و ساخت دستگاههای تست گاهی الکترونیکی و تجهیزات مربوط به آنها، نظیر وسایل مخصوصی که با تکنیکهای خاص، عناصر موجود در نمونه (مثلاُ نمک خون و...) را به آموزش دقیقی اندازه‌گیری نماید مانند اسپکتروفتومتر که با تکنیکهای نوینی کار می‌کنند. ب- طراحی و تهیه و تولید بخشهای مکانیکی و برقی سیسـتم ‌های تصویر گر پزشکی، مانند سیستم ‌های سونوگرافی، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و دیگر دستگاههای که تصاویر ثابت یا محرکی را از بسیاری از بخشهای بدن به نمایش می‌گذارند. ج- طراحی و تولید و ساخت سیستم ‌های اندازه‌گیری پزشکی بیمارستانی، مثل دستگاههای دریافت کنندة سیگنالهای مغزی. د- طراحی تولید و ساخت به احتمال زیاد ت و اعضا مصنوعی بدن و موادی که در طول، تشخیص، بهبود معالجات مریضی ها بکار می‌رود.

تعمیر و مراقبت بهینه سازی

از دیگر زمینه‌های کاری مهندسی پزشکی می‌توان به تعمیر، نصب، راه‌اندازی نگهداری وسایل مورد نیاز است اما واضح است که این قوت مجرب می بایست اطلاعات کافی درباره حتمـا ت و جزئیات کار آن وسیله یا دستگاه باشد. در کنار این موارد ، مسأله seo یا تلفیق دستگاهها عملکرد آنها نیز بیان است. پروژه کنترل رایانه ی فشار خون، یا پروژه سه بعدی سازی تصویر دستگاه MRI، جزء همین سئو ‌ها هست. دامنه فرد ی این زمینه چنان وسیع است که نیز اکنون سالانه چندصد متن در معتبهتریـن نشریات جهان ی مهندسی پزشکی در این زمینه چاپ می‌شود و بیشترین تعداد پروژه‌ها برروی مورد تلفیق و seo انجام می‌شود.

تشخیص بیماری بهبود

یکی از مهمترین مباحث بیان در زمینه پزشکی، بحث مصرف از لیزر در پزشکی (چه در تشخیص چه در بهبود ) است. کلا ً لیزر از همان ابتدا با توجه به امکانات ویژه ای که داشت، به عنوان یک انتخاب بهتر جهت بهینه سازی عملکرد بسیار زیاد ی از سیـستم ‌ها بکار گرفته شده. استفاده از لیزر جهت تشخیص ضایعات چشـم ی یا نمایش فشار خون در نازکترین مویرگها یا سوراخ کردن یا ایجاد کانال مصنوعی در قلب، سوزاندن بریدن برخی ضایعات داخلی یا تومورهای مختلف و... روز به روز درحال ارتقا است. بحث شبکه‌های عصبی طبیعی بهبود انواع ضایعات عصبی مانند ضایعات نخاعی با کمک تحریکات الکتریکی و با کمک علم ژنتیک از بحثهای مهم و جدید رشته مهندسی پزشکی است.

کارشناسی مهندسی پزشکی، به نوعی خانوادة همان رشته برق و الکترونیک است و این قرابت نزدیکی حتی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا هم تا میزانی ادامه می‌یابد. پس یک دانشجوی مهندسی پزشکی در دوره کارشناسی تقریباً ملزوم به گذراندن همه دروس مهم مجموعه مهندسی برق است به همین خاطر، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی می‌توانند گرایش‌های کارشناسی ابیشتر شدن مجموعه مهندسی برق را انتخاب کنند همپای مهندسین کنترل، مخابرات، قدرت الکترونیک، به تحصیل در مقطع کارشناسی ابیشتر شدن مهندسی برق بپردازند. پس ، عنوان مهندس پزشکی به هیچ عنوان نباید باعث شود که داوطلبان تصور کنند که این رشته بی رابطه یا کم رابطه با مباحث ریاضی مهندسی است، چون دانشجویان این رشته به طور کامل با ریاضیات مهندسی پیشرفته و فیزیک در ارتباطند و از سنگین‌ترین نوع ریاضیات، به عنوان وسائل کار، دائماً بهره می‌برند، تا آنجا که دانشجویان این رشته، تا دروس ریاضیات مهندسی پیشرفته و معادلات دیفرانسیل و فیزیک الکتریسیته، موج، ارتعاش حرکت را نگذرانند، قادر به اخذ دروس چندانی در دانشکده خود نیستند.

گرایش مهندسی پزشکی بالینی

مهندسی پزشکی بالینی از رشته های تخصصی شاخه مهندسی پزشکی است که مسئولیت پیاده سازی تکنولوژی پزشکی و بهینه سازی خدمات بهداشتی بهبود ی دارد.نقش مهندسی پزشکی بالینی حاوی آموزش و نظارت تکنسین تجهیزات پزشکی، همکاری با قانون گذاران و بازرسین بیمارستان های دولتی دادن مشاوره‌ی فنی برای دیگر کارکنان بیمارستان مانند پزشکان، مدیران، آی تی و... .مهندس پزشکی بالینی همچنین بر اساس تجربه‌های بالینی خود به تولیدکنندگان وسایل پزشکی در زمینه بازبینی طراحی‌های آینده شان مشاوره می‌دهد درحالی که به عنوان ناظر بر پیشرفت سری ‌های فنی بیمارستان‌ها، الگوهای خرید آن‌هارا با توجه به بخش تولید راهنمای ی می‌کند. توجه اصلی آن‌ها بر اجرای عملی تکنولوژی باعث شده که مهندسین این رشته بیشتر به سمت دوباره طراحی پیکربندی دوباره گرایش پیداکنند.به عنوان "انقلابی"تحقیق گسترش یا ایده های نابی که می‌توانند خود راجهت سال‌های متمادی با پزشکی بالینی وفق دهدند؛ در حال حاضر در این برهه زمانی، بیشتر تلاش ‌ها جهت گسترش تاثیر مهندسی پزشکی بالینی در مسیر زیست پزشکی نوین است.مهندس پزشکی بالینی در نقش‌های مختلف خود، ازآنجایی که به هردو نقطه نظر (تولید استفاده کننده)"در خط مقدم" نزدیک است هم در ساخت و فرایند محصولات روش دیده است، به شکل یک "پل یا رابط" بین تولید کننده‌های محصولات پزشکی استفاده کنندگان نهایی است.بخش‌های مهندسی پزشکی بالینی بیمارستان‌های بزرگ گاهی وقتها اوقات نه فقط مهندسان زیست پزشکی را استخدامی می‌کنند، بلکه از مهندسین صنعتی / سیـستم جهت تحقیق در عملیات‌ها، عوامل آدم ی، تجزیه و تحلیل نرخ ، ایمنی، و غیره یاری می‌گیرند.


گرایش بیوالکتریک

این گرایش از مهندسی پزشکی دامنه خیلی وسیع ی را حاوی می شود اما در تعریفی کوتاه بیوالکتریک را می توان علم مصرف از اصول الکتریکی مغناطیسی الکترومغناطیسی در حوزه پزشکی دانست ؛ همچنین الگوبرداری از سیستم های بیولوژیکی در طراحی های نوین مهندسی در حیطه این علم قرار دارد . در واقع مهندس بیوالکتریک همچنین این که به تمام گرایشهای مهندسی برق (به برای گرایش الکترونیک در مقطع کارشناسی گرایشهای کنترل و مخابرات در مقاطع بالاتر) با دیدبرخی از حوزه علم خود نظر دارد ، از برخی از شاخه های مهندسی رایانه فناوری اطلاعات نیز در حیطه علم مهندسی پزشکی کمک می جوید . هدف از ایجاد این گرایش در مقطع کارشناسی ، تربیت مهندسان الکترونیکی است که با گذراندن واحدهای درسی و آزمایش گاهی ای شبیه فیزیولوژی ، آناتومی و فیزیک پزشکی ، به نوعی بلوغ ذهنی توانایی علمی در حوزه پزشکی دست یابند . دانشجویان بعد از فراگیری علوم پایه مهندسی مثل ریاضی فیزیک تا میزان مختصری علوم پایه پزشکی با مدارهای الکتریکی و تکنیکهای بکار رفته در تجهیزات پزشکی مانند سیسـتم های عکس برداری ، سیـستم های پرتوپزشکی سیستم های بکار رفته در اتاق عمل و بخش های CCU ICU تجهیزات الکتریکی بکار رفته در بدن آشنا می شوند . اما این آشنایی ها محدود است جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، تحصیل در مقاطع بالاتر مورد نیاز است . اهم حوزه هایی که یک مهندس بیوالکتریک در آن کار می نماید عبارتند از :

الف - پردازش سیگنال های حیاتی

ب - پردازش تصاویر پزشکی و سیسـتم های تصویر برداری

پ - پردازش صوت وگفتار طراحی سیستم های گفتار بهبود ی جهت یاری به معلولین گفتاری

ت - مد سازی سیسـتم های بیولوژیک

ث - طراحی بخش های الکترونیکی کنترل اعضاء و اعضا مصنوعی و تولید و ساخت وسایل توانبخشی

ج - ثبت سیگنال های حیاتی و طراحی سیسـتم های مانیتورینگ بیمارستانی

چ - طراحی و تهیه و تولید سیستم های بهبود ی و آزمایش گاهی پزشکی

گرایش بیومکانیک

بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می‌پردازد. مصرف از قوانین دینامیک جامدات برای تحلیلهای حرکتی؛ دینامیک سیالات جهت بررسی جریانهای درون محیطهای زیستی؛ ترمودینامیک انتقال گرما برای ارزیابی رفتارهای سلولی و انتقال مواد جرم بین موجود زنده و محیط رباتیک برای خلق وسایل تشخیصی بهبود ی نیازمند درک مسایل محیطهای زنده از زاویهٔ مهندسی است. پیشرفت در این شاخه به تهیه و تولید قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتزها پروتزها، وسائل های کمکی تشخیصی و جراحی، درک بهتر از عملیات کارکرد قلب، ریه، شریانها، مویرگها، استخوانها، غضروفها، تاندونها، دیسکهای بین مهره‌ای پیوندهای سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شده‌است.

گرایش بیومواد

در این رشته بطور معمول برروی تولید و ساخت ٔ مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی، طراحی روش‌های ساخت قالب‌گیری نهایی ماده در نهایت ویرایش مواد برای فرد د اختصاصی در پزشکی تحقیق صورت می‌گیرد. توسعهٔ انواع مد ‌های وسایل پزشکی نیازمند انتخاب ، ساخت و تست مواد است که لازم هٔ آن درک و فهم درست از شیمی و فیزیک مواد و معرفت محیط بیولوژیک بدن است. به جمله دیگر باید توجه داشت که آیندهٔ علم بیومتریال در گرو توانائی ما در فهم کشفیات در شیمی، فیزیک، بیولوژی و پزشکی است.

اصولا موارد استفادهٔ بیومتریال‌ها در جایگزینی تعویض اعضاء و اندام‌هایی از بدن است که بر اثر بیماری یا آسیب، فرد ی خود را از دست داده‌اند تا از این طریق جآسان یا اعضاء گفته شده التیام پذیرد، کاربر ی و عمل آنها ویرایش شود و ناهنجاری یا وضعیت غیر طبیعی آنها تصحیح گردد.

کاربر د این شاخه مصرف از بافت‌های زنده مواد مصنوعی و کاشت آنها در بدن است. گزینش مواد صحیح برای کاشت و پیوند در بدن آدم یکی از حساس‌ترین مشکل‌ترین عملیات مهندسی پزشکی است. آلیاژهای فلزی، سرامیک‌ها، پلیمرها و کامپوزیت‌ها از مواد مورد مصرف در کاشت بافت‌ها مصنوعی می باشند ، اینگونه مواد بایستی غیرسمی، غیرسرطانزا و از نظر شیمیایی غیرفع ال و بادوام دارای قدرت مکانیکی کافی باشند.

فارغ التحصیلان گرایش بیومواد با کارگیری مواد مختلف از قبیل پلیمرها و سرامیک‌ها و کامپوزیت‌ها مواد فلزی در بدن آدم در تجهیزات پزشکی آشنا می‌شوند.

با تذکر به مطالب روش داده شده در طول زمان تحصیل دانشکده ی، بطور خلاصه توانایی‌های مهندس بیومتریال را می‌توان بدین صورت برشمرد:

آشنایی کامل با علم تولید کاربر د مواد حاوی پلیمرها، فلزات، سرامیک‌ها و کامپوزیت‌ها.
معرفت کافی در زمینهٔ برقراری رابطه مواد با محیط بیولوژیک بدن شبیه آناتومی فیزیولوژی بافت‌های مختلف بدن.
روش‌های بازبینی سطح، پوشش‌دهی مواد و بهینه نمودن ویژگیها سطحی.
آشنایی کامل با مبحث مهندسی بافت که یکی از نو ترین دستاوردهای بشر برای دستیابی به جایگزین‌های مصنوعی است.
آشنایی با روش‌های نوین دارو رسانی انتقال کنترل شده داروها به بدن. به عنوان مثال نحوهٔ انتقال زیاد مدت داروهای ضد بارداری (نورپلنت).
معرفت روش‌های تخریب پلیمرها، خوردگی فلزات و اضمحلال سرامیک‌ها.
آشنایی با مبحث بیوسنسورها.
-آشنایی مقدماتی با اصول عملکرد تجهیزات پزشکی سیسـتم ‌های آن.

گرایش مهندسی بافت

این گرایش بیشتر در زمینهٔ پزشکی و در وسیع ی میکروسکوپیک می‌پردازد. در این شاخه تخصص درآناتومی بیوشیمی و مکانیک سلول‌ها ساختارهای داخـل سلولی جهت درک بیشتر در فرایند بیماری توانایی داخـل شدن به بخشهای برای سلول لازم است. هدف این شاخه که در اواخر قرن بیستم پایه‌گذاری شده‌است، تحقیق و تولید و ساخت مـدل ‌های ایده‌آل از ماکرومولکول‌ها و ساختار سلولی است که منجر به درک بهتر پدیده‌های داخـل یاخته‌ای همین طور فهم عمیق‌تر مکانیسم اثر عملکرد ناصحیح آنها در ظهور هم اکنون ت مریضی می‌شود. به علاوه این مد ‌ها سبب بررسی تاثیر گذار تر فرضیه‌ها نظریه‌های بهبود ی مانند طراحی انواع پروتئینها با ویژگیها منحصر به شخص لیگاند-رسپتوری می‌گردد. از عبارت اهداف دیگر این شاخه، بررسی و مدل ‌سازی ساختار سلول فرایند بازیابی جراحات در بافت‌های آسیب‌دیده به منظور ارائه روش‌های بهبود ی بهینه‌تر جهت تقلیل رفع ضایعات بافتی و همین طور تولید نمونه‌های مصنوعی جهت جایگزینی آنهاست. به این منظور علل و مکانیسم‌های تبدیل سلول‌های بنیادی‎ به بافت‌ها و ارگانهای مختلف ارزیابی با استفاده از مـدل ‌های بدست آمده بافت‌های آسیب دیده ترمیم یا در خارج از بدن به صورت مصنوعی تولید می‌شود. از عبارت این بافتها ارگانها می‌توان به استخوان، غضروف، کبد، پانکراس، پوست و رگ‌های خونی اشاره کرد.

گرایش پردازش تصاویر پزشکی

در این رشته اطلاعات جمع‌آوری شده در تغییرات پدیده‌های فیزیکی در بدن را با بهره‌گیری از تکنولوژی تحلیل پردازش الکتریکی و سرعت بالای آن تجزیه و نقد می‌کنند به صورت تصویر در می‌آورند اکثرا این تصاویر را می‌توان با اعمال غیر تهاجمی (بدون آسیب) بدست آورد به نحوی که هیچ اثر دردی جهت بیمار نداشته باشد. در این گرایش تولید و ساخت عکس از اجزاء ایستای بدن مانند استخوانها و بافتها و ادغام ویژگی‌های منحصر به شخص حالت‌های مختلف تصویر برداری مثل CT و MRI جهت تولید و ساخت تصاویر گویاتر مانند تصاویر سه‌بعدی و همین طور ارائه الگوریتم‌های پردازشی جهت مد ‌سازی بافت‌های سالم و ضایعات آنها جهت ارائه روش‌های تشخیصی دقیقتر غیر تهاجمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین تحلیل فیزیولوژی و حرکت بافت‌های دینامیک در بدن مانند قلب عروق از طریق تصویر برداری عملکردی‎(Functional Imaging) ‎ تکنیک‌های بی‌درنگ (Real Time) همچنین مدل ‌سازی این رفتارها در بافت‌های سالم ناسالم در جهت تشخیص خوبتر ناهنجاریها و تصویر برداری مولکولی به منظور تحقیق موقعیت، ساختار حرکت مولکول‌ها (مانند مولکول‌ها سلول‌های سرطانی) و توجیه این حرکات بر طبـق الگوریتمهای آماری و همین طور تحقیق و مد ‌سازی مکانیسم‌های مختلف حیات در سطح مولکولی به صورت غیرتهاجمی جهت ارائه روش‌های بهبود ی دقیق‌تر مثل طراحی آنتی‌بادیها ردیابی آنها برای رفع خوبتر مولکول‌ها سلول‌های مهاجم و تقلیل آسیب به سلولهای سالم بدن مورد نظر است.

گرایش مهندسی توانبخشی

یک شاخه نو گسترش یافته مهندسی پزشکی است. متخصصان این رشته به بالا بردن توانایی‌ها واصلاح بخشیدن به کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند با توجه به پیشرفت تکنولوژی به طراحی مح‌های نو و روشهای نوین جهت سکونت رابطه و... کمک می‌نماید.

گرایش مدل ‌سازی سیستم ‌های فیزیولوژیکی

در این زمینه سعی می‌شود با مصرف از قوانین موجود در مهندسی و تکنیک‌های پیشرفته وسائل ضروری طرح کلی و کامل از ارگان‌های زنده، از باکتری گرفته تا آدم ، تولید و ساخت می‌کنند. در این رشته جهت تحلیل اطلاعات حاصل از آزمایش ها و فرمول‌بندی کردن جزئیات فیزیولوژیکی با روابط ریاضی، از مـدل ‌سازی رایانه ی مصرف می‌شود. سیسـتم ‌های زنده یک مجموعه خیلی با قاعده به همراه بازخورد جهت کنترل می باشند . ازعبارت علومی که با مـدل سازی سیسـتم های بیولوزیکی دربستره مهندسی پزشکی با یک فرمت نو می‌توان نقد کرد علوم پزشکی مشرق زمین است فی العبارت طب سنتی ایران وچین که گستره‌ای از پارامدیک دست نیافته‌است واحتمالا به علت قدمتش با پزشکی نوپای غربی همپا نشده وسرشار از رموز واسرار است.

گرایش وسائل دقیق در مهندسی پزشکی

کاربر دی است از الکترونیک در تشخیص و ارزیابی ساختار بیماری ‌ها، رایانه ‌ها بخش مهم این گرایش را بر عهده دارند سیستم ‌های تصویر پزشکی به وسیله مهندسان این رشته تهیه و تولید می‌شوند.

گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی در ایران

دوره کارشناسی ابیشتر شدن فناوری اطلاعات پزشکی به عنوان گرایش از رشته مهندسی پزشکی توصیه شده‌است. ضرورت وجود اطلاع رسانی پزشکی در حوزه پزشکی در دهه‌های قدیم از عوامل با اهمیت در توجیه فناوری اطلاعات به عنوان یک رشته کاربر دی با اهمیت در دهه اخیر بوده‌است. نظر به گسترش زود حوزه فناوری اطلاعات مدیریت در این حوزه ارزش روزافزونی یافته‌است. فناوری اطلاعات پزشکی اکنون از زمینه‌های با اهمیت زیاد فناوری اطلاعات است و طبیعتاْ مدیریت فناوری اطلاعات در این حوزه ارزش بسیاری دارد.


طول دوره و شکل نظام

حداقل طول این دوره ۴ نیمسال است، بدین مفهوم که دانشجویانی که ناچار به گرفتن دروس جبرانی نیستند، چنانچه کار درسی تحقیقاتی خود را بنحو مطلوبی انجام دهند، می‌توانند دوره را در۴ نیمسال به انتها برسانند.

نظام روش ی آن وامیزانی است و مدت تدریس ۱ واحد نظری ۱۷ ساعت می‌باشد.


تعداد واحدهای درسی

دانشجو برای تکمیل دوره کارشناسی اافزایش فناوری اطلاعات و مدیریت بصورت مجازی می بایست حداقل۳۲ واحد درسی تحقیقاتی بشرح زیر با موفق یت بگذراند.


تعداد واحد

اصلی * ۲۷ درس
اختکمک * ۴ درس
پروژه تحقیق و یا دروس معادل* ۳ واحد
جمع ۳۲ واحد

علاوه بـر موارد فوق، هر دانشجو این دوره که قبلاً در دوره کارشناسی یا لیسانس، دروس جبرانی رانگذرانده باشد، باید با خوب یت آنها را بگذراند، از دروس جبرانی وامیزانی به دانشجو تعلق نمی‌گیرد.
سفارش انتها نامـه

  • ۹۵/۰۵/۰۷
  • علی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی