جدیدترین اخبار دنیای موسیقی در سیزده دقیقه

  • ۰
  • ۰

قلم هوشمند چیست؟

قلم قرآنی,قرآن دیجیتال,قلم قرآنی هوشمند
قلم قرآنی

وسائل یست که تحولی در زمینه یادگیری ایجاد کرده به طوری که همگان به موثر ی آن اذعان دارند. فایل های موجود در این قلم با محتوای کتاب در رابطه بوده و به آسانی به محض قرار گرفتن نوک قلم بر روی کتاب، صوت مربوط به آن قسمت در آن واحد پخش می گردد.

* قلم های هوشمند چگونه کار می کنند؟

فن آوری قرآن گویای بصیر بدین گونه است که حسگر تعبیه شده در نوک قلم به محض قرار گرفتن بر روی صفحه به راحتی کدهای مخفی آن سری را شناسایی کرده بلافاصله صوت مربوط به آن را فعال می نماید .

* قلم های هوشمند بصیر چند نوع هستند ؟

در حال حاضر دو نوع قلم هوشمند در مدل های مختلف موجود است .

۱- قلم های دارای 8 گیگابایت حافظه حاوی مـدل های BSR130 BSR140 BSR150 .

2- قلم های 16 گیگابایت حافظه حاوی مـدل BSR140 BSR160.

نکته: (قلم های 4 گیگابایت به خاطر محدودیت حافظه و امکانات زیاد بسته های قلم قرآنی بصیر اکنون دیگر تولید نمی گردد).

(همه مدل های قلم های هوشمند قرآنی بصیر می توانند در انواع بسته بندی های موجود با کتاب های مختلف ارائه گردند.)

* فرق قلم های 8 گیگابایت حافظه داخلی با قلم های 16 گیگابایت حافظه داخلی چیست؟

هر چند شاید شکل ظاهری قلم های با هم فرق داشته باشد ولی کیفیت نرم افزار مربوطه و امکانات همراه در تمام قلم ها به صورت یکسان بوده و تنها فرق در میزان حافظه داخلی قلم ها است که همین امر سبب گردیده است تا در قلم 16 گیگابایت تعداد قاریان و ترجمه به زبان های مختلف در میزان چند عدد بیشتر باشد (8 گیگابایت حدود 13 قاری 16 گیگابایت حدود 30 قاری) ولی از لحاظ امکانات و بسته ها کاملا یکسان می باشند . همچنین در قلم های شانزده گیگابایت میزان ی محیط خالی جهت ضبط صدا وجود دارد. مد نظر داشته باشید که در همه مد قلم های فعلی بصیر امکان اضافه نمودن حافظه (رم) خارجی به صورت جداگانه وجود دارد.

* آیا قلم های هوشمند بر روی همه کتاب ها کار می کنند؟

خیر، قلم هوشمند فقط بر روی کتاب هایی که ویژه آن قلم های تولید شده اند کار می کنند.

* آیا کتاب ها و نرم افزار های مربوط به قلم های هوشمند بصیر هم توسط مرکز قرآنی بصیر تولید می گردد؟

همه کتاب های مربوط به قلم های بصیر توسط بخش انتشارات همین مرکز تولید می گردد و همین امر سبب گردیده تا شما به راحتی بتوانید کتاب های بیشتر یا جدید تر را جهت قلم های هوشمند خود تهیه و تولید نمایید. همین طور پروگرام های مربوط به قلم های هوشمند هم به صورت کاملا داخلی بوسیله بخش پروگرام ی بصیر تولید و پشتیبانی می گردد. همچنین همه کتاب های قرآنی بصیر دارای مجوز سازمان دارالقرآن جمهوری اسلامی ایران وزارت فرهنگی ارشاد جمهوری اسلامی ایران است که در کتاب ها هم به چاپ رسیده است.

* آیا در صورت خریدن کتاب های دیگر بصیر می توان از آن ها با قلم هوشمند قبلی استفاده نمود؟

بله در صورت تولید و ساخت قلم های هوشمند بصیر می توانید ازبقیه کتب تولید شده توسط این مرکز نیز استفاده نمایید. مد نظر داشته باشید که برای این امر می بایست نرم افزار مربوط به آن کتاب بر روی قلم نصب گردد. جهت مصرف از کتاب های جدید تنها قیمت پشت جلد کتاب ها دریافت نرم افزار به صورت رایگان نصب می گردد.

* آیا می توان از همه قرآن های مربوط به قلم های هوشمند بصیر با قلم استفاده نمود؟

در صورت موجود بودن چند نمونه کتاب قرآن مختلف بصیر فقط از یک کتاب می توان استفاده نمود و پروگرام مربوط به آن کتاب باید نصب گردد مگر در موارد ی که کدبندی یا صفحات قرآن ها به صورت مشابه باشد که در این صورت بایستی به صورت حضوری یا تلفنی جهت خرید و استفاده همموسیقی گردد.

* می توان ازبقیه امکانات اضافه شده بر روی قلم های استفاده نمود؟

بله، به علت تولید برنامـه توسط کادر برنامـه بصیر امکان نصب به روز رسانی در همه قلم های فعلی بصیر وجود دارد.

* در صورت پاک شدن و موجود نبودن هیچ گونه اطلاعاتی بر روی قلم (بر اثر ویروس یا …) یا جهت به روز رسانی پروگرام قلم چه کاری بایستی انجام داد؟

به علت اندازه بالای فایـل ها در صورت پاک شدن اطلاعات، کپی مجدد اطلاعات فعلا تنها با مراجه حضوری یا ارسال قلم بوسیله پیک یا پست به این مرکز میسر است . انشا الله در آینده امکان دانـلود نرم افزار از سایت و به روز رسانی اطلاعات جهت راحتی استفاده کاربر ان به سایت اضافه می گردد.

* قلم هوشمند را چند ساعت باید شارژ کرد؟

قلم های هوشمند بصیر را برای اولین بار بین ۳ تا ۳/۵ ساعت و برای دفعات بعد بین ۱/۵ تا ۲ ساعت شارژ نمایید. مد نظر داشته باشید که ماندن قلم در شارژ بیش از این باعث صدمات جدی به باطری و کاهش عمر آن می گردد.

* صداهای ضبط شده بر روی قلم را چگونه پاک کنیم؟

پاک کردن فایـل های ضبط شده بر روی قلم تنها با اتصال قلم بوسیله کابل مربوطه به رایانه میسر است . مد نظر داشته باشید که این فایـل ها در پوشه ای به نام رکوردر (Record) ذخیره شده اند فایل های مربوط بهبقیه پوشه ها را به هیچ وجه پاک نفرمایید تا اطلاعات موجود در قلم از بین نرود.

* امکان اضافه نمودن رم جداگانه وجود دارد؟

بله، در همه قلم های فعلی این امکان وجود دارد.

* آیا امکان اضافه و پخش نمودن هر نوع فایل ام پی تری خودمان توسط قلم به صورت ام پی تری پلیر وجود دارد؟

بله، جهت این امر فایـل های مربوط به خودتان را در پوشه ای که با نام MP3 در قلم موجود است ، کپی نمایید. همچنین جهت مصرف از رم های خارجی ابتدا باید یک پوشه با نام Mp3 در آن ایجاد نمایید و فایل های خود را داخـل آن کپی نمایید.

* امکان مصرف ازبقیه بلندگوهای رایانه یا هدفون های دیگر وجود دارد؟

بله، این امکان وجود دارد.

* سه سال خدمات بعد از فروش به چه صورت است؟

در این هر گونه ایرادات برنامـه ی که در قلم ایجاد گردد به صورت رفع می گردد و همه برنامـه های جدید نیز به صورت رایگان نصب به روز رسانی و پشتیبانی می گردد. همین طور شما می توانید از همه کتب نو این مرکز فقط با پرداخت تعرفه پشت جلد آن کتاب مصرف نمود و نرم افزار به صورت رایگان نصب می گردد. همین طور چنانچه قلم هوشمند شما دچار اشکالات ابه احتمال زیاد لی سخت افزاری گردید این مرکز تنها با دریافت نرخ اندکی بابت ایراد به وجود آمده ، موارد مربوطه را رفع می نماید.

* امکان تعویض قلم با قلم های تر وجود دارد؟

همه قلم های فروخته شده توسط این مرکز به صورت نو و دست اول است . لذا چنانچه قلم خریداری شده توسط شما حتی در روز قبل انجام شده باشد به دلیل نامشروع بودن فروش مجدد قلم با عنوان دست اول به هیچ وجه هیچ از قلم ها تعویض نمی گردند فقط نرم افزار مربوط به آن به روز رسانی می گردد.

* در صورت مشاهدات ایرادات احتمـا لی چاپ یا صحافی در کتاب های قلم هوشمند چه بایستی کرد؟

هر چند به دلیل چک نمودن مجدد بسته ها توسط پرسنل بصیر این امر به صورت زیاد نادر اتفاق می افتد ولی در صورت مشاهده هر گونه ایراد در کتب مربوطه می توانید با مراجه حضوری یا ارسال بوسیله پیک یا پست به این مرکز، نسبت به تعویض آن کار نمایید.

* در صورت روشن مانده مستمر چراغ دستگاه گیر کردن آن یا مشکلات هنگ کردن قلم و نشان ندادن هیچ گونه عکس جالب العمل چه می بایست کرد؟

در چنین موارد ی قلم را بایستی ریست نمود، جهت این کار می بایست یک سوزن را در سوراخ کوچک قرار گرفته روی قلم (سوراخ بالایی ویژه ریست) فشار دهید تا دکمه داخلی مربوطه به آن برای لحظه قطع وصل گردد، پس مجددا قلم را روشن کرده از آن مصرف نمایید.

* آیا باطری قلم های هوشمند قابل تعویض است ؟

بله، در همه باطری ها با گذشت و استفاده مکرر به تدریج از قدرت و کارایی آن ها کاسته می شود. هر چند باطری های مصرف شده در قلم های هوشمند بصیر تا میزان امکان اصلاح با کیفیت بالا ارائه گشته اند ولی در صورت پایین آمدن کارایی آن می توانید با مراجعه به این مرکز با نرخ اندکی باطری مربوط به آن را تعویض نمایید.

* قلم بر روی کتاب منتخب مفاتیح عمل نمی نماید ؟

ابتدا در صفحه سوم کتاب (بعد از شناسنامـه کتاب) بر روی دایره پایین که داخـل آن کلمه مفاتیح الجنان نوشته شده است نوک قلم را قرار دهید تا کتاب انتخاب گردد پس همه صفحات کتاب منتخب فعال می گردد. در برخی از مدل قلم هوشمند این کار فقط با فشار دادن دکمه دوم روی قلم از بالا برای چند بار تا گفتن جمله “منتخب مفاتیح” میسر است. جهت مصرف مجدد از کتاب قرآن ابتدا یک قاری را گزینش نمایید.

* قلم بر روی مورد های دفترچه همراه (مانند تفسیر و نهج البلاغه و روش ها …) کار نمی نماید ؟

ابتدا بر روی کادربقیه امکانات (در دفترچه های زرد رنگ پایین صفحه ۱۴ قرار دارد) نوک قلم را بکشید تا مورد صفحات بعدی دفترچه فعال گردند. جهت استفاده مجدد از کتاب قرآن ابتدا یک قاری را گزینش نمایید.

* امکان کپی (و استفاده از) پروگرام قلم های جدید بر روی قلم های قبلی وجود دارد؟

فقط در صورت که مد نوشته شده در کنار قلم قبلی با مـدل نوشته شده در کنار قلم جدید یکسان باشد و کتاب قرآن آن یکی باشد این امر میسر است (مثال هر دو نوع BSR130) باشند. مد نظر داشته باشید که ممکن است دو قلم با شکل یکسان مدل های مختلف ی باشند با کپی اطلاعات نو از کار بیفتد. همین طور مد نظر داشته باشید که بعد از به روز رسانی بایستی از دفترچه جدید هم استفاده نمایید ممکن است دفترچه قبل غیر فعال گردد.

  • ۹۵/۰۴/۳۰
  • علی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی