جدیدترین اخبار دنیای موسیقی در سیزده دقیقه

  • ۰
  • ۰

جهت چه پینگ این قدر مشهور شده است؟



سرویس کاهش پینگ,کاهش پینگ,خرید سرویس کاهش بینگ

چنان که گفتیم پینگ ساده‌ترین راه برای اطمینان از کار کردن تمام اجزای یک شبکه یا یک هاست ویِژگزینشه است. پینگ یک درخواست اکو (echo request) 32 بایتی با استفاده از پروتکل ICMP می‌فرستد همان گونه که از اسمش معلوم است تنها کاری که گیرنده می بایست انجام دهد اکو کردن پیام است. ی پیام را دریافت کردید می‌فهمید که هاست مقصد و هم کل شبکه سرپا در حال کارند.

اما ترافیک واقعی اینترنت خیلی بزرگ‌تر است و داده‌ها اکثرا در اندازه ‌های کیلوبایت و مگابایت مبادله می‌شوند که هزاران و میلیون‌ها بار بزرگ‌تر از بسته‌های پینگند. بسته‌های داده‌ی واقعی بایستی به صورت تکه تکه ارسال شوند سرورهایی که می بایست آن‌ها را دریافت کنند یا فوروارد کنند واقعا ً به زحمت می‌افتند. پروتکل‌های مورد استفاده نیز کاملاً مفرق ند (HTTP، SMTP، FTP و…). اصلاً می‌توان مسیریاب‌ها را چنان پیکره‌بندی کرد که بسته‌های پینگ را که کاری با ترافیک معمول اینترنت ندارند در اولویت قرار دهند و پینگ را ارتقا داد. به علاوه بین دو نقطه مجموعه‌ی پیچیده از گره‌ها لینک‌های ارتباطی سریع و کند قرار دارند که دستور پینگ تقریباً هیچ اطلاعی درمورد این تنگناها به شما نمی‌دهد.

اما پینگ یک دستور زیاد آسان است؛ مدت بسیاری است که وجود داشته تمام با آن آشنا هستند . همه‌ی سیسـتم علت ‌ها به عنوان یک جزء استاندارد دستور پینگ را در خود دارند، در نتیجه پینگ کردن رایگان و دم دست است. اضافه کردن پینگ به برنامـه ‌های دیگر کاری ندارد دیگر روش‌ها وسائل های اندازه‌گیری سرعت اینترنت پیچیده‌ترند احتمالا نیاز به نصب یا آموزش داشته باشند.

و اما پینگ تأخیر نقطه به نقطه را نشان می‌دهد که در مورد تأثیر آن در ارتباطات اینترنتی ماهواره‌ای و رابطه‌ی آن با پهنای باند توضیح دادیم.


چگونه پینگ تایم هاست یا سرور را کاهش بدهید؟

نخست این‌که در انتخاب سرور هاست نمی‌توان فقط به پینگ تایم توجه کرد. در موارد ی اصلاً باید از پینگ تایم پایین صرف نظر کرد. اگر شما یک سرور هاست با پورت ۱۰۰ مگابیت با برترین اتصال اینترنت تولید و ساخت بکنید ولی اتصال اینترنت خودتان (یعنی اینترنتی که از ISP تولید و ساخت کرده ‌اید از آن می‌خواهید به سرورتان از راه دور وصل شوید) پایدار نباشد پایین و بالا زیاد داشته باشد پینگ تایم شما به سرور زیاد خواهد شد. پینگ چیزی نیست که تنها سرور هاست در آن تأثیر داشته باشند. عوامل متعددی بر زمان پینگ یا تأخیر موثر ند:

۱-واضح است: فاصله‌ی شما تا سرور. چنانچه شما در ایرانید پینگ تایم شما به یک سرور ایرانی کم‌تر خواهد بود، هر چند این سرور پهنای باند کم‌تری نسبت به سروری در آن سر جهان داشته باشد.

۲-اتصال اینترنت شما: اتصال اینترنت کم سرعت، با قطعی وصلی مکرر و بالا و پایین زیاد زمان پینگ را ارتقا می‌دهد.

۳-مصرف پهنای باند: اگر شما تا نفس انتها اتصال اینترنت‌تان را به کار گرفته‌اید اما اگر چه پینگ کردن پهنای باندی که به چشـم بیاید نمی‌خواهد شاید وقت پینگ‌تان خیلی شود.

۴-مسیریاب‌ها، گره‌های میانی: هر مسیریاب گره میانی که بر سر راه رابطه شما تا سرور هاست مورد نظر قرار گرفته باشد قدری بر پینگ می‌افزاید.

۵-پروگرام ‌های در حال اجرا: بسته‌های پینگ اکثرا ٌ ً بسته‌های اولویت‌داری نیستند. اگر تمام منابع پردازشی سیستم در حال مصرف باشد احتمال دارد بر زمان پینگ شما افزوده شود.

۶-فایروال: این وسائل ها رفیق دارند تمام بسته‌های ورودی را چک کنند؛ پس بر زمان انتقال بسته‌ها می‌افزایند.

۷-اتصالات بی‌سیم: اتصالات بی‌سیم باید سیگنال‌های دیجیتال را برای ارسال به سیگنال‌های رادیویی تبدیل کنند. این کار بر پینگ شما اثر بد می‌گذارد.


کاهش زمان پینگ برای گاهی کاربر دها ارزش حیاتی دارد در موارد ی ارزش چندانی ندارد. برای دانـلود فایل‌های بزرگ یا مرور معمولی وب، جهت هاستینگ وب‌سایت‌های عمومی نیازی نیست چندان بابت زمان پینگ به استرس داد. ولی برای ارتباطات آنلاین به ویژه ارتباطات آنلاین هم‌زمان صوتی عکس ی پینگ مهم است. اصولا ً هر جا که مفهوم زنده بودن رابطه بیان باشد زمان پینگ ارزش پیدا می‌کند. جهت بازی‌های ویدیویی چندفرد ه‌ی آنلاین پینگ تایم کم ضروری و حیاتی است. چنانچه شما از دیگر بازی‌کنان پینگ تایم بیش‌تری داشته باشید احتمال دارد مشغول شلیک به هدفی باشید که قبلاً نابود شده و هنوز خبرش به شما نرسیده یا با دشمن رودررو شوید و درحالی که خیال می‌کنید دمار از روزگارش درآورده‌اید خودتان به دست حریف نیست شده باشید! اما پینگ بسیار زیاد پایین در مقایسه با حریفان نیز همیشه برترین مورد نیست.

با دانستن عوامل بیشتر شدن زمان پینگ حدس زدن راه‌های کاهش زمان پینگ چندان دشوار نیست. اولین راه کم شدن فاصله است. منظور این نیست که خودتان جابه‌جا شوید. ابه احتمال زیاد ش کم است حاضر باشید به خاطر خوب یت در یک بازی آنلاین ترک وطن بکنید . اما اگر بتوانید جهت بازی‌تان به سرورهایی وصل شوید که پینگ تایم کم‌تری دارند این کار را بکنید. برخی وقتها استفاده از سرویس‌های تونل‌زنی (tunneling) جواب می‌دهد. این سرویس‌ها شما را از طریق IP واسط به سرور مورد نظرتان وصل می‌کنند و ً می‌کوشند کوتاه‌ترین مسیر را به سمت هاست مورد نظر پیدا کنند.

اگر قصد خرید سرور گیم یا سرور هاست دارید و جهت تان پینگ اولویت دارد بهتر است به دنبال سرورهایی باشید که کم‌ترین فاصله را با شما دارند.

غیرفع ال کردن فایروال، بستن برنامـه ‌هایی مثل دانـلود منیجرها، مطمثن شدن از تمیـز بودن رایانه از ویروس‌ها بدافزارها، بستن همه‌ی برنامـه ‌ها و پروسه‌های غیرضروری در حال اجرا هم می‌تواند مفید باشد.

عدم استفاده از اتصالات اینترنتی بی‌سیم، و تعویض کابل‌های قدیمی نیز ممکن در شرایط ناچاری موثر باشد. اما تغییر ISP تهیه و تولید ‌ی اشتراک اینترنت بهتر حتمـا ً موثر است.

در نهایت چنانچه تنها پینگ جهت تان خیلی مهم است می‌توانید تنظیمات MTU (ماکزیموم واحد انتقال داده) را تغییر دهید. با کم کردن از اندازه‌ی MTU سرعت دانلود آپلودتان محدود خواهد شد اما تأخیر کم شدن پیدا خواهد کرد در بازی‌های انلاین که انتقال فایل‌های بزرگ در کار نیست این کار می‌تواند موثر باشد. با مصرف از بسته‌های کوچک سربار TCP/IP بیشتر شدن پیدا می‌کند، اندازه انتقال بار مفید کاهش پیدا می‌کند و فقط خاصیت ‌اش این است که بسته‌های کوچک‌تر شده زودتر کانال انتقال کم‌سرعت شما را خالی می‌کنند.

گاهی ISPها و به‌ویژه اینترنت‌های متعلق به شرکـت ‌ها، مؤسسه‌ها دانشگاه ‌ها احتمالا گاهی پورت‌ها را ببندند یا در آن‌ها تأخیر ایجاد کنند. این کار اکثرا ٌ ً به طور ویِژگزینشه جهت مواجهه با وسائل های اشتراک فایل غیرقانونی انجام می‌شود اما می‌تواند جهت کاربر دهایی مثل بازی‌های آنلاین ضرردار باشدو اما از اتلاف جامعه‌ی بشری پیش‌گیری نماید ! چنانچه چنین اتفاقی افتاده باشد اکثرا ً از طریق پینگ نمی‌توانید به آن پی ببرید مگر این‌که این ایجاد تأخیر روی بسته‌های پینگ اعمال شده باشد.

دستور trace-route می‌تواند در پیدا کردن علت پینگ بالا به کار بیاید. دستور پینگ رفت و برگشت کلی را از مبدأ تا هاست مقصد محاسبه می‌کند. ولی اگر وقت پینگ خیلی باشد برای تان معین نمی‌کند که مساله از کجای مسیر بوده است. ستور trace-route اما آمار تک تک گره‌هایی را که در مسیر به آن‌ها بر می‌خورد برمی‌گرداند. اگر یکی از این هاست‌های میانی به ازدحام بسته‌های پینگ شما را بیش‌تر از میزان معمول نگه دارد با دستور trace-route می‌توانید آن را پیدا بکنید . وجود علامت * در خروجی این دستور برای یک گام (hop) نشانه‌ی مساله در آن گره میانی است. حال اگر بتوانید به طریقی مسیر اتصال‌تان به هاست مقصد را تغییر دهید که از این گره میانی کُند پرهیز بکنید این دستور به دردتان خورده است.

  • ۹۵/۰۳/۰۵
  • علی امیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی